ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:30 | جولای02 تهران

آژانس انرژی هسته ای عدم انحراف ایران در فعاليت های اعلام شده را تاييد مي کند

تاریخ: 02:39, 08-09-2015.

تهران. سه شنبه، 8 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 17 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دربیانیه ای که در نخستین روز نشست شورای حکام قرائت شد در باره ایران گفت: آژانس عدم انحراف در فعالیت های هسته ای اعلام شده ایران را تایید می کند، لیکن نمی تواند در مورد عدم وجود فعالیت های غیراعلام شده تضمینی ارائه دهد.
بنا بر این گزارش، یوکیا آمانو مدیرکل اژانس بین المللی انرژی اتمی در باره ایران گفت: در 25 آگوست شورای حکام به اژانس اجازه داده است تا نسبت به راستی آزمایی برجام اقدام کند. وی افزود: یکی از مواردی که در برجام آمده است اجرای پروتکل الحاقی توسط ایران است که یک پارامتر مهم برای تضمین عدم وجود فعالیت های غیر اعلام شده است.
در این بیانیه آمده است:  بودجه معمول سازمان برای سال 2016 هیچ تغییری نخواهد کرد. هزینه های نظارت بر مفاد برجام از طریق جذب کمک های داوطلبانه تامین خواهد شد. در مورد بودجه 2017 و سال ها ی بعد آن نیز با کشورهای عضو مشورت خواهد شد.
آمانو می گوید: در 14 جولای من نقشه راهی را برای تبیین مسائل باقیمانده گذشته و حال راجع به برنامه هسته ای ایران با آقای دکتر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امضا کردم و ایران براساس آن، توضیحات مکتوبی را در تاریخ 15 اگوست به آژانس ارائه نمود که در حال بررسی این توضیحات هستیم و سئوالات خود را در تا 15سپتامبر مطرح خواهیم کرد.
نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از ظهر دیروز در مقر آژانس در وین با شرکت کشورهای عضو آژانس آغاز بکار کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: