ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:04 | جولای02 تهران

گفتگو ی تلفنی بوگدانف و اميرعبداللهيان درباره سوريه و يمن

تاریخ: 01:55, 08-09-2015.

تهران. سه شنبه، 8 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 17 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،  وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد میخائیل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه و حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه درباره اوضاع در سوریه و یمن تلفنی گفتگو کردند.
بنا بر این گزارش، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد دو طرف در این گفتگوی تلفنی تاکید کردند برای پایان دادن به بحران در سوریه و یمن در چارچوب حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد هیچ راهی جز راه حل سیاسی وجود ندارد.
سوریه از سال 2011 درگیر جنگی داخلی است که طی آن نیروهای دولتی وفادار به بشار اسد رئیس جمهور سوریه درحال جنگ با گروه های مخالف ازجمله جبهه النصره و گروه دولت اسلامی ( گروه تکفیری داعش ) هستند.
یمن نیز شاهد درگیری نظامی بین نیروهای حوثی شیعه و نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستفی و فراری این کشور است. از سوی دیگر ائتلافی تحت فرماندهی عربستان سعودی اواخر ماه مارس حملاتی هوایی را علیه حوثی ها در یمن آغاز کرد و در تلاش برای کمک به بازگشت منصور هادی به قدرت است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: