ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:01 | جولای02 تهران

مشاور دبير کل سازمان ملل، روز ملي پارالمپيک به ايران سفر می کند

تاریخ: 07:48, 03-09-2015.

تهران. پنج شنبه، 3 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 12 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس کمیته ملی پارالمپیک ایران از حضور تهران ویلفرد لمکه، مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور ورزش برای توسعه و صلح، در مراسم روز ملی پارالمپیک امسال خبر داد.
بنا بر این گزارش، محمود خسروی وفا گفت: آقای لمکه، تمایل خود را برای شرکت در این رویداد ورزشی اعلام و عنوان کرده است که می خواهد با حضور در کنار ورزشکاران، پوشیدن لباس ورزشی و انجام نمادین یکی از رشته ها، همراهی خود را با شرکت کنندگان در این مراسم بزرگ ابراز کند.
خسروی وفا افزود: وی سال گذشته برای این مراسم پیامی صادر کرد اما امسال برای حضور در این مراسم، به ایران سفر می کند. البته وی تیر سال 92 در سفری که به ایران داشت از کمیته ملی پارالمپیک بازدید کرد و با فعالیت های این کمیته در خصوص ورزش معلولان آشنا شد.
وی گفت: لمکه در بازدیدی که از کمیته ملی پارالمپیک داشت، از فعالیت ایران در این زمینه ابراز خوشحالی کرده بود که در این کشور افراد با معلولیت زیاد در خانه ها نیستند و از طریق ورزش به جامعه آمده اند.
مراسم روز ملی پارالمپیک امسال، به نسبت ادوار گذشته از اهمیت خاصی برخوردار است، چرا که برای نخستین سال و با دستور رئیس جمهور ایران، روز ملی پارالمپیک به عنوان یک رویداد ملی، امسال در تقویم رسمی آن کشور به ثبت رسید و از این پس، 24 مهر به عنوان روز ملی پارالمپیک در ایران شناخته می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: