ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:32 | جولای02 تهران

اجلاس ايکائو در کيش پايان یافت

تاریخ: 07:03, 03-09-2015.

تهران. پنج شنبه، 3 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 12 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سومین اجلاس منطقه خاورمیانه ایکائو که از 7 شهریور در کیش آغاز شده بود با دو دستاورد مهم دیروز به پایان رسید.
بنا بر این گزارش، در بخش اول این اجلاس که هفتم تا نهم شهریور در کیش برگزار شده است، شرکت طراح و مجری پایگاه اطلاعات داده ها مشخص و معرفی شد.
این شرکت خصوصی با نظارت دقیق ایکائو فعالیت می کند.
در بخش دوم اجلاس که دیروز به پایان رسید سهم کشورهای منطقه در پرداخت هزینه های تاسیس پایگاه اطلاعات داده های هوانوردی مشخص شد.
عطاری مسئول نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری و مسئول برگزاری اجلاس از دخالت برخی همسایگان ایران برای پذیرش تمام هزینه های تاسیس پایگاه اطلاعات داده ها خبرداد و گفت: این کشورها قصد داشتند امتیاز بیشتر کسب کنند و قدرت را در خاورمیانه به دست گیرند که با برگزاری اجلاس در منطقه آزاد کیش نتوانستند به اهدافشان برسند و قدرت و منافع جمهوری اسلامی ایران در منطقه تثبیت شد.
نمایندگان ایران و 6 کشور منطقه از جمله سودان، امارات متحده عربی، لبنان، عمان، تونس و مصر در سومین اجلاس منطقه خاورمیانه ایکائو شرکت داشتند.
حیدر محمد عبدالله رئیس گروه مدیریت اطلاعات هوانوردی سودان از رفع نواقص اطلاعاتی هوانوردی کشورش به کمک دانش نوین هوانوردی ایران ابراز خرسندی و اجلاس را مفید ارزیابی کرد.
عبداله سعید رئیس گروه مدیریت اطلاعات هوانوردی امارات متحده عربی نیز نقش اطلاعات هوانوردی ایران را در خاورمیانه تاثیر گذار برشمرد و گفت: جزیره کیش مکان مناسبی برای برگزاری اجلاس بود.
سومین اجلاس منطقه خاورمیانه ایکائو(سازمان بین المللی هوانوردی کشوری) پس از 5 روز برگزاری دیروز در کیش پایان یافت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: