ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:14 | جولای02 تهران

رئيس شورای امنيت حل مشکل سوریه را بدون ایران غیرممکن است

تاریخ: 05:47, 03-09-2015.

تهران. پنج شنبه، 3 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 12 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به دور جدید تلاش ها برای حل بحران سوریه و تشکیل گروه تماس بین المللی، نقش ایران را در این باره بسیار مهم خواند و گفت: اهداف گروه تماس با سوریه بدون حضور ایران محقق نمی شود.
بنا بر این گزارش، نماینده روسیه و رئیس ماه سپتامبر شورای امنیت در نشست خبرى ظهر چهارشنبه در پاسخ به سئوالی درباره نقش ایران در موضوعات خاورمیانه پس از توافق هسته‌ای گفت: دستیابی به چنین توافقی یکی‌ از مهمترین تجربیات همکاری دیپلماتیک جهانی‌ بود و از این پس می‌توان ایران را بیشتر و نزدیکتر در تلاش‌ها برای حل بحران‌های منطقه برای مثال بحران سوریه داخل کرد.
ویتالی چورکین تصریح کرد: هیچکس منکر نقش مهم ایران در حل و فصل موضوعات منطقه‌ای نیست، ولی‌ هنوز همه کشور‌ها نیاز داخل و ادغام کردن ایران در مذاکرات و مباحث را قبول نکرده اند.
رئیس دوره‌‌ای شورای امنیت گفت: گروه تماس با سوریه در حال شکل گیری است و اهداف این گروه بدون ایران و تاثیراتی که ایران برای حرکت مسائل رو به جلو دارد، در واقع میسر نخواهد شد.





به اشتراک گذاشتن اخبار: