بخش فارسی خبرگزاری آناتولی ترکیه رسماً آغاز به کار کرد

تاریخ: 05:12, 03-09-2015.

تهران. پنج شنبه، 3 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 12 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، خبرگزاری آناتولی ترکیه از روز سه شنبه به صور رسمی بخش فارسی خود را فعال کرد تا تعداد زبان هایی که این خبرگزاری در انتشار اخبار از آن استفاده می کند به نه مورد برسد.
بنا بر این گزارش، پس از پایان دوره پخش آزمایشی اخبار آناتولی به زبان فارسی، روز سه شنبه در مراسمی در استانبول و هم زمان در مراسمی در دفتر این خبرگزاری در تهران، پخش رسمی اخبار به زبان فارسی آغاز شد.
در مراسمی که در دفتر منطقه ای خبرگزاری آناتولی در استانبول و با حضور متین موتان اوغلو، مدیر کل پخش این خبرگزاری برگزار شد، موتان اوغلو سخنانی ایراد کرد که این سخنان هم زمان در مراسم آغاز به کار بخش فارسی خبرگزاری آناتولی در دفتر تهران نیز پخش می شد.
مدیر کل پخش خبرگزاری آناتولی در سخنان خود زبان فارسی را برای این خبرگزاری بسیار مهم خواند و ابراز امیدواری کرد پخش اخبار آناتولی به زبان فارسی انگیزه ای برای صلح و توسعه در منطقه باشد.
رضا هاکان تکین، سفیر ترکیه در تهران نیز در جشن افتتاحیه بخش فارسی اخبار خبرگزاری آناتولی در دفتر تهران گفت: آغاز به کار بخش فارسی خبرگزاری آناتولی گام مهمی در پیشبرد روابط میان دو کشور ایران و ترکیه به شمار می آید. آناتولی در سال های اخیر گام های مهمی برداشت و موفق شد تعداد زبان هایش را به نه مورد برساند.
با افتتاح دفتر آناتولی در تهران، رسانه ها و مطبوعات فارسی زبان می توانند از این خبرگزاری پیگیر تحولات در ترکیه، خاورمیانه، اروپا، آسیا و آمریکا باشند. از این پس خبرنگاران آناتولی در ایران، افغانستان و تاجیکستان اخبار را به زبان فارسی پوشش می دهند.
خبرگزاری آناتولی تلاش می کند تعداد زبان های خود را تا سال 2020 به 11 مورد برساند، در حال حاضر اخبار این خبرگزاری به زبان های ترکی، انگلیسی، عربی، بوسنی، روسی، کردی، فرانسه، آلبانی و فارسی قابل دریافت است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: