ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

22:52 | اکتبر03 تهران

ایران به پنج هزار مگاوات برق نياز دارد

تاریخ: 08:09, 02-09-2015.

تهران. چهارشنبه، 2 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 11 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران سالانه به پنج هزار مگاوات ظرفیت جدید برق نیاز دارد.
بنا بر این گزارش، معاون اول رئیس جمهور ایران در مراسم بهره برداری از نخستین سد و نیروگاه تلمبه ذخیره ای آن کشور در سیاه بیشه چالوس گفت: بدهی و محدودیت منابع مالی وزارت نیرو رسیدن به این هدف را سخت کرده اما این وزارتخانه برای تحقق این هدف برنامه ریزی کرده است.
اسحاق جهانگیری با بیان اینکه صنعت برق ایران اکنون با حجم بالای بدهی‌ها مواجه است گفت: امسال اگرچه سال سخت مالی برای دولت است اما تلاش می‌کنیم از بار مالی این وزارتخانه بکاهیم.
جهانگیری با اشاره به اینکه بخش وسیعی از تحریم‌ها ماه‌های آینده برداشته می‌شود گفت: دوران پساتحریم فرصت‌ها و تهدیداتی دارد و انتظار می‌رود نخبگان کشور نظرات خود را برای بهره مندی از این فرصت ها ارائه دهند.
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: با توجه به گرمای هوای و پیش بینی مصرف پنجاه هزار مگاوات برق تصور می شد تابستان امسال خاموشی‌ها افزایش یابد اما با مدیریت خوب وزارت نیرو، تنها نقاط محدودی از کشور شاهد خاموشی های مقطعی بود.
وی افزود: نیروگاه سیاه بیشه چالوس سند افتخار مهندسان ایرانی است و همه دولت های بعد از انقلاب اسلامی در ساخت آن نقش داشتند.
جهانگیری با بیان اینکه کشور در بخش آب نیز با چالش های زیادی روبرو است و وزارت نیرو با برنامه ریزی دقیق برای حل آن تلاش می کند گفت: برای حل دائمی مشکل آب آمایش سرزمینی با توجه به محدودیت ‌های آب باید اجرا شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: