ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:29 | جولای07 تهران

ديدار ظریف با نخست وزير الجزاير

تاریخ: 03:35, 02-09-2015.

تهران. چهارشنبه، 2 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 11 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه ایران در ادامه سفر به شمال آفریقا عصر امروز به وقت محلی با نخست وزیر الجزایر دیدار و گفتگو کرد .
بنا بر این گزارش، عبدالمالک سلال در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اقدام موثر و مثبتی در مذاکرات هسته ای انجام داد گفت: این نتیجه را به دولت و ملت ایران تبریک می گوییم .
وی گفت: مصمم هستیم در فضای جدید بعداز توافق هسته ای گام های بزرگتری در چارچوب توسعه مناسبات دو کشور برداریم .
عبدالمالک سلال خواستار پیگیری اجرای توافقات کمیسیون عالی اقتصادی دو کشور شد و گفت: روابط دو کشور در آینده بیش از پیش گسترش می یابد .
وی همچنین خواستار فعال تر شدن دو کشور در زمینه همکاری هایی مانند صنعت، معدن و کشاورزی شد .
آقای ظریف هم در این دیدار گفت: حل موضوع هسته ای نشانه این بود که با کشورهای مستقل نمی توان با زبان تحریم صحبت کرد بلکه باید گفتگوها مبتنی بر تکریم و احترام باشد .
وزیر امور خارجه ایران افزود: این مذاکرات سابقه خوبی برای منطقه ما ایجاد کرد و فرصت خوبی برای دیپلماسی در منطقه بوجود آوردو البته این مذاکرات تهدیدی علیه هیچ کشوری به شمار نمی رود.
آقای ظریف با اشاره به برخی مشکلات در منطقه گفت: معتقدیم خود کشورهای منطقه باید مشکلاتشان را از طریق گفتگو حل و فصل کنند .
وی افزود: کمک به گسترش گفتگو میان این کشورها از محورهای مهم دیپلماتیک ایران است .
ظریف اظهار امیدواری کرد: اجلاس آینده کمیسیون عالی اقتصادی دو کشور به توسعه روابط دو جانبه ایران و الجزایر کمک کند .

به اشتراک گذاشتن اخبار: