ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:55 | مه04 تهران

ایران خط توليد موشك كروز نصر هواپايه را افتتاح کرد

تاریخ: 08:02, 26-08-2015.

تهران. چهارشنبه، 26 اگوست 2015 میلادی برابر با 4 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، خط تولید موشک کروز نصر هواپایه با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سازمان هوافضای این وزارتخانه افتتاح شد.
بنا بر این گزارش، سردار سرتیپ حسین دهقان در حاشیه افتتاح این خط تولید با اشاره به توسعه توان موشکی در راستای قدرت رزمی نیروهای مسلح گفت: بازدارندگی از راهبردهای وزارت دفاع است و این موشک به همین منظور طراحی و تولید شده است.
وی افزود: با بهره برداری موشک کروز نصر هواپایه، نیروی هوایی ارتش و سپاه به توان عملیاتی و قدرت تاکتیکی چشمگیری دست می یابد.
سردار دهقان گفت: این موشک به جستجوگر راهداری مجهز و از دقت بالایی در اصابت و انهدام اهداف برخوردار است .
وی افزود: این موشک پس از شلیک از هواپیمای جنگنده به پشتیبانی نیازی ندارد و هواپیما می تواند به سرعت از منطقه خارج شود.
وزیر دفاع گفت: سیستم این موشک می تواند روی انواع جنگنده ها نصب و مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی نصب این سلاح را در هواپیماهای بدون سرنشین از برنامه های آینده وزارت دفاع اعلام کرد و افزود: با همت و تلاش محققان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع این طرح نیز به زودی عملیاتی می شود.
وزیر دفاع با قدردانی از تلاش متخصصان و دانشمندان صنعت دفاعی که با کار و مدیریت جهادی قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را در برابر تهدیدات افزایش می دهند، افزود: قابلیت آماده سازی سریع، ارتفاع پروازی پایین، دقت بالا در انهدام اهداف به ویژه شناورهای دریایی و قدرت تخریب زیاد و مقاومت بالا در رویارویی با اختلالات رادیویی از ویژگی های دیگر این سامانه موشکی است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: