ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:21 | جولای03 تهران

همکاری ايران و انگلیس بر سر سوريه

تاریخ: 08:57, 25-08-2015.

تهران. سه شنبه، 25 اگوست 2015 میلادی برابر با 3 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، روزنامه گاردین نوشت فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس از گشوده شدن فصل تازه ای در همکاری با ایران در جستجو برای پایان دادن به جنگ در سوریه خبر داد.
بنا بر این گزارش،  به نقل از گاردین، هاموند گفته است در جستجو برای یافتن راه حلی برای درگیری در سوریه با توجه به بهبود روابط بین ایران و غرب وارد مرحله تازه ای شده ایم و راه برای گفتگوهای احتمالی هموار شده است.
هاموند که روز دوشنبه در دومین روز از سفر دو روزه خود به تهران و پس از دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران سخن می گفت اظهار داشت: ایران و انگلیس مشتاقند از نتیجه توافق هسته ای که در ژوئیه امضا شد همچون فرصتی برای بحث و تبادل نظر درباره سوریه و دیگر مسائل منطقه ای بهره ببرند. هاموند روز یک شنبه، سفارت انگلیس را در تهران پس از چهار سال تعطیلی بازگشایی کرد.
وی گفت: تاکنون، غربی ها بدون حضور دو بازیگر مهم و تاثیرگذار در سوریه  "ایران و روسیه"  داشتند بین خودشان بر سر موضوع سوریه بحث و تبادل نظر می کردند. این موضوع شاید اسباب خرسندی ما را فراهم آورد اما به راه حل سیاسی ختم نمی شود. اگر بخواهیم به راه حلی سیاسی برسیم باید ایرانی ها و روس ها را هم در فرآیند همراه کنیم.
وزیر امور خارجه انگلیس افزود سطح گفتگوها با روسیه بر سر جنگ در سوریه در ماه های اخیر بالاتر بوده و هم اکنون ایران هم به جمع ما می پیوندند. هم اکنون فرصتی برای ایران فراهم شده تا در گفتگوها همراه ما باشد و در نتیجه گفتگوها واقع گرایانه تر می شود لذا به نظر من وارد مرحله تازه ای شده ایم.


به اشتراک گذاشتن اخبار: