ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:10 | جولای03 تهران

شیرین سازی آب خلیج فارس و انتقال به مناطق مرکزی ایران

تاریخ: 06:42, 25-08-2015.

تهران. سه شنبه، 25 اگوست 2015 میلادی برابر با 3 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیرعامل بانک سپه ایران از شیرین سازی و آب رسانی از خلیج فارس به مناطق مرکزی ایران با سرمایه گذاری این بانک خبر داد.
بنا بر این گزارش،  سید کامل تقوی نژاد  با بیان اینکه قرار است با اتمام این طرح سالانه 430 میلیون مترمکعب آب از خلیج فارس شیرین سازی و به سیرجان منتقل شده و در صنایع مس و بعد از آن در صنعت چادرملو استفاده شود ،  افزود: هزینه سرمایه گذاری این طرح 2400 میلیارد تومان است و کارهای اساسی آن شروع شده و فاز یک بخش شیرین سازی آن به مناقصه گذاشته شده است.
وی گفت: خط انتقال آب 300 کیلومتری از بندر عباس به سیرجان نیز آغاز شده است.
تقوی نژاد افزود: بانک سپه در سیرجان کارهای بزرگی در زمینه استخراج و تولید کنستانتره و کارخانجات گندله سازی و ذوب و نبرد فولاد انجام داده که قرار است روز پنج شنبه این هفته با حضور معاون اول رئیس جمهور، بخش عمده ای از آن به بهره برداری برسد.
وی گفت: بانک سپه سرمایه گذاری عظیمی در صنعت فولاد ایران کرده و زنجیره فعالیت این صنعت را تکمیل کرده است.
مدیرعامل بانک سپه افزود: با سرمایه گذاری در صنعت فولاد، رتبه ایران از 14 جهان به رتبه 13 ارتقاء یافته و ایران توانست فرانسه را پشت سر بگذارد.
تقوی نژاد گفت: سیاست تبلیغاتی بانک سپه از این پس در مقوله آب خواهد بود و با توافقنامه ای که با وزیر نیرو منعقد کرده ایم قرار است آب شرب 50 شهر و 200 روستا با 650 میلیون مترمربع لوله های آبی تأمین شود و به 8 میلیون نفر آبرسانی شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: