ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:17 | جولای03 تهران

سفارت جمهوری اسلامی ايران در انگليس بازگشایی شد

تاریخ: 07:06, 24-08-2015.

تهران. دوشنبه، 24 اگوست 2015 میلادی برابر با 2 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، ظهر دیروز در مراسمی رسمی، بازگشایی شد.
بنا بر این گزارش، در مراسمی که ظهر دیروز با شرکت دکتر مهدی دانش یزدی، معاون وزیر خارجه ایران، محمدحسن حبیب الله زاده، کاردار، مسئولان نهادها و سازمان های ایرانی، خانم دبورا برونرت، سرپرست معاونت دائم وزارت امور خارجه انگلیس، شماری از اعضای هیئت دوستی ایران و انگلیس از مجالس اعیان و عوام، تعدادی از ایرانیان مقیم انگلیس و نیز خبرنگاران ایرانی و انگلیسی در محل رزیدانس سفارت ایران در لندن برگزار شد، سفارت ایران رسماً در انگلیس گشایش یافت.
در ابتدای مراسم بازگشایی سفارت ایران در لندن، آیاتی از کلام الله مجید تلاوت و سپس سرود ملی دو کشور نواخته شد. در ادامه مراسم حبیب الله زاده، کاردار ایران با سپاس از تلاش های سفارت دولت عمان در انگلیس در دوران تعطیلی سفارت ایران گفت روابط دو کشور ایران و انگلیس، تاریخچه ای کهن دارد و با این که اختلافات دو کشور، آشکار است باید بر اشتراکات تاکید کرد و از تجربیات گذشته، برای ترسیم روابطی با ثبات در آینده، بهره برد.
وی افزود: از دو سال پیش، وزارت خارجه ایران و انگلیس، طرح بهبود گام به گام روابط را تدوین کردند که تبادل هیئت های پارلمانی، سفر دیپلمات های دو کشور، دیدار رئیس جمهور ایران و نخست وزیر بریتانیا و گفتگوهای وزیران خارجه دو کشور، بخشی از آن ها بود.
خانم دبورا بورنرت نیز در ادامه این نشست در سخنان کوتاهی از شرکت در مراسم بازگشایی سفارت ایران در لندن ابراز خوشحالی کرد و گفت: تاریخ روابط دو کشور ایران و انگلیس، بسیار طولانی است و با اشاره به همزمانی بازگشایی سفارت خانه های دو کشور در پایتخت کشور مقابل گفت: وزارت خارجه انگلیس امیدوار است این روابط، به سرعت گسترش یابد.
سپس ریچارد بیکن، نماینده مجلس عوام بریتانیا و رئیس گروه دوستی این کشور با ایران با ارائه گزارشی از سفر پارسال هیئت پارلمانی انگلیس به ایران گفت با وجود گذشته پر فراز و نشیب در روابط دو کشور، باید به آینده نگاه کرد. وی افزود اگرچه چالش ها بر سر راه روابط دو کشور فراوان است، فرصت های فراوانی نیز وجود دارد و درباره موضوعات گوناگون فرهنگی، بازرگانی و سیاسی، زمینه های همکاری دو طرف، مهیاست. رئیس گروه دوستی انگلیس با ایران گفت انگلیس تاکنون به توانمندی های ایران در تثبیت ثبات و صلح در منطقه خاورمیانه توجه نکرده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: