ابراز تمايل انگليس برای سرمایه گذاری و تجارت با ايران

تاریخ: 04:36, 24-08-2015.

تهران. دوشنبه، 24 اگوست 2015 میلادی برابر با 2 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،  انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد خواستار همکاری با بانک مرکزی ایران به منظور تسهیل فعالیت بانک های انگلیسی در بخش تامین مالی تجارت و سرمایه گذاری در ایران است. این خواسته به دنبال گشایش در روابط دیپلماتیک بین دوکشور مطرح شد.
بنا بر این گزارش، فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس در دیدار با ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی ایران در تهران گفت: فکر می کنم بسیار مفید و مثبت است اگر بتوانیم گفتگویی را در خصوص راه های ایجاد شرایطی مناسب آغاز کنیم که به بانک های انگلیسی و موسسات مالی انگلیس امکان دهد وارد عرصه تامین مالی تجارت و سرمایه گذاری در ایران شوند.
هاموند گفت: بانک های انگلیس در سایه تحریم های آمریکا احتیاط می کردند تا مطمئن باشند در آنچه به ایران مربوط می شود به طور کامل به این تحریم ها پایبند بوده اند.
وی افزود: شرکت های صنعتی و تجاری ما اشتهای زیادی برای بهره برداری از فرصت گشایش به سوی ایران دارند و موسسات مالی ما نیز اشتهای زیادی برای پشتیبانی از فعالیت این شرکت ها دارند ولی طبعاً باید این کار به شیوه ای درست انجام شود.
سیف نیز در این دیدار گفت: روابط بین دوکشور در گذشته مثبت بوده است و از همین ویژگی می توان برای شروعی جدید استفاده کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: