ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:11 | جولای04 تهران

قدرت نظامی بازدارنده آمريکا در مقابل ايران کاهش نخواهد يافت

تاریخ: 05:53, 21-08-2015.

تهران. جمعه، 21 اگوست 2015 میلادی برابر با 30 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد صرفنظر از سرنوشت اجرای برجام، قدرت نظامی بازدارنده آمریکا در مقابل ایران کاهش نخواهد یافت.
بنا بر این گزارش،اشتون کارتر در نشست خبری خود در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره ایران، مبنی بر اینکه، آیا به نظر شما مشکلی نیست که ایران خودش نمونه های خاک را بردارد و آنها را تحویل آژانس بین المللی انرژی اتمی بدهد؟ گفت: این پرسشی است که شما باید از وزارت امور خارجه آمریکا بپرسید تا اینکه در اینجا آن را مطرح کنید.
خبرنگار ادامه داد:
شما در کنگره به قانونگذاران آمریکایی اطمینان دادید که ارتش آمریکا تهاجم آمریکا در منطقه را کنترل می کند. پرسش من این است که شما چگونه این کار را در پائیز امسال خواهید کرد یعنی زمانی که یک ناو هواپیمابر را از منطقه خلیج فارس خارج می کنید؟
وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این پرسش گفت:
ما همچنان حضوری بسیار قوی در خلیج(فارس) داریم. ما همچنان ناوهای هواپیمابر داریم که می توانند خیلی سریع وارد منطقه شوند. پس توانایی ما از منظر قدرت، افزایش دادن قدرت و پاسخ دادن به تهاجم در خلیج(فارس) بسیار قوی است وهمچنان نیز اینگونه خواهد بود. این یکی از چیزهایی است که ما انجام می دهیم تا هم مانع از تهاجم ایران شویم، هم با نفوذ شوم ایران مقابله کنیم و همانطور که رئیس جمهور توصیه کرده است گزینه نظامی را در خصوص برنامه هسته ای ایران حفظ کنیم و مهمتر از همه اینکه از دوستان و همپیمانان خود در منطقه به ویژه اسرائیل حمایت کنیم. پس همه ی اینها صرفنظر از آنچه که برای توافقنامه اتفاق می افتد، با تمام سرعت به پیش می رود. مسئولیت ما و وظیفه ما همچنان بدون تغییر باقی می ماند.
توانایی نظامی ما در سال های آینده کاهش نخواهد یافت. ما تعهدات قوی داریم که آنها را حفظ خواهیم کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: