ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:47 | جولای04 تهران

ایران دسترسی به اطلاعات محرمانه توافق با آژانس را گمانه‌زنی خواند

تاریخ: 04:56, 21-08-2015.

تهران. جمعه، 21 اگوست 2015 میلادی برابر با 30 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی، مطالب منتشر شده در برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر دسترسی به اطلاعات مربوط به توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را گمانه‌زنی دانست.
بنا بر این گزارش، بهروزکمالوندی در گفتگو با خبرنگاران گفت: آژانس تاکنون به تعهداتش درخصوص حفظ اسناد و اطلاعات محرمانه توافق دوجانبه با ایران پایبند مانده و اقدامی که حاکی از نقض این تعهدات باشد صورت نگرفته است.
وی تأکیدکرد: دربرنامه همکاری ایران وآژانس برای حل و فصل موضوعات گذشته، ملاحظات ایران مد نظر قرار گرفته است و این برنامه به‌خوبی پیش می رود.
کمالوندی گفت: به همین منظور در چارچوب اقدامات اولیه، اطلاعات مرتبط با سؤالات مد نظر آژانس را تا پیش از موعد مقرر، یعنی 15 اگوست ارائه کردیم که آژانس نیز با صدور بیانیه‌ای آن را اعلام کرد.
آسوشیتدپرس دیروز با انتشار گزارشی با ادعای دستیابی به سند محرمانه همکاری ایران و آژانس اعلام کرد: بر اساس این توافق به ایران اجازه داده شده است که از کارشناسان خود برای بازرسی از مرکز پارچین استفاده کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: