ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:12 | جولای04 تهران

امضای تفاهم نامه بين وزارت تندرستی تاجيکستان و دانشگاه علوم پزشکی شيراز

تاریخ: 03:31, 21-08-2015.

تهران. جمعه، 21 اگوست 2015 میلادی برابر با 30 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دانشگاه علوم پزشکی شیراز ایران و وزارت تندرستی تاجیکستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
بنا بر این گزارش، معاون درمان وزارت تندرستی تاجیکستان با اشاره به جایگاه ممتاز دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ایران و منطقه خاورمیانه گفت: با امضای این تفاهم نامه خواستار بهره مندی از توان متخصصان این دانشگاه در زمینه های پیوند کبد و کلیه، جراحی قلب، چشم و درمان سرطان در تاجیکستان هستیم.
نسیم اولیم اوف افزود: وجود مرکز پیوند اعضا در بیمارستان نمازی شیراز که سالانه بیش از 500 پیوند کبد در آن انجام می شود، در دنیا بی نظیر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: بر اساس این تفاهم نامه از این پس دانشجویان تاجیک برای شرکت در دوره های تخصصی به شیراز اعزام می شوند.
دکتر محمد هادی ایمانیه افزود: راه اندازی دفتری در شهر دوشنبه به منظور گسترش توریسم درمانی و اعزام بیماران از تاجیکستان به شیراز و نیز انجام پژوهش های مشترک محققان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تاجیکستان از دیگر بندهای این تفاهم نامه بود.
معاون درمان وزارت تندرستی تاجیکستان و هیات همراه از مرکز پیوند بوعلی، بیمارستان های نمازی، خلیلی، برج پژوهشی محمد رسوال الله و دانشکده پزشکی شیراز بازدید کردند.
بازدید از بیمارستان مادر و کودک غدیر آخرین برنامه هیات تاجیکستانی در سفر سه روزه به شهرشیراز خواهد بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: