ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:19 | جولای04 تهران

ديدار اميرعبداللهيان با معاون وزير خارجه آلمان

تاریخ: 02:53, 21-08-2015.

تهران. جمعه، 21 اگوست 2015 میلادی برابر با 30 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه ایران که در دیداری رسمی به آلمان سفر کرده است، با آقای ادرر معاون وزیر خارجه آلمان دیدار و درخصوص مسائل مورد علاقه دو کشور به‌ویژه بحران‌های موجود در منطقه خاورمیانه، خلیج فارس و شمال افریقا گفتگو کرد.
بنا بر این گزارش،  به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه ایران، حسین امیرعبداللهیان رویکرد مثبت آلمان در کمک به حل و فصل بحران های منطقه ای و نیز دیدگاه‌های مشترک دو کشور مبنی بر راهکار سیاسی و واقع بینانه برای حل و فصل این بحران‌ها را زمینه‌ساز استمرار و ارتقای مشورت‌ها و رایزنی‌های دو کشور دانست و اظهار امیدواری کرد که این مشورت‌ها به همکاری‌های مؤثر و سازنده دو کشور در حوزه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی منجر شود.
معاون وزیر خارجه ایران با اشاره به فراگیر شدن خطر تروریسم، افراطی‌گری و گروه‌های تکفیری در سطح بین‌المللی، به تبیین دیدگاه‌های ایران در خصوص بحران‌های منطقه‌ای از جمله سوریه، عراق و یمن پرداخت و نگرانی جمهوری اسلامی ایران را از تلاش برخی بازیگران برای پیگیری اهداف سیاسی خود در این کشورها با استفاده ابزاری از گروه‌های تروریستی ابراز داشت.
امیرعبداللهیان با اشاره به ضرورت توجه همه کشورهای علاقه‌مند به ثبات و امنیت بین المللی درقبال شرایط پیچیده و فوق العاده خاورمیانه ، اظهار امیدواری کرد که در گفتگوهای مشترک دو کشور ایران و آلمان، راهکارهای مشترک دو و چندجانبه سیاسی برای حل بحران های منطقه ای مورد توافق و پیگیری قرار گیرد.
آقای ادرر نیز به نگرانی های کشورش از استمرار بحران در سوریه و یمن و نیز افزایش فعالیت تروریست‌ها در این کشورها اشاره کرد و افزود: برلین به تلاش های مثبت خود به منظور دستیابی به راه حل سیاسی در این بحران‌ها بیش از پیش ادامه خواهد داد.
وی استمرار و ارتقای مشورت‌ها میان تهران و برلین مبتنی بر نگرش های مشترک دو کشور را حایز اهمیت دانست و اظهار امیدواری کرد که در ادامه نشست های برنامه‌ریزی شده برای گفتگوهای دیگر مقامات عالی‌رتبه دو کشور در تهران و برلین، راهکارهای سیاسی برای حل و فصل بحران های یاد شده تقویت شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: