ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:32 | جولای07 تهران

آمادگی ايران برای انتقال دانش پيوند عضو به تاجيکستان

تاریخ: 06:29, 20-08-2015.

تهران. پنج شنبه، 20 اگوست 2015 میلادی برابر با 29 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس بخش پیوند بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ایران از آمادگی بخش پیوند بیمارستان نمازی شیراز برای انتقال دانش پیوند عضو به تاجیکستان خبر داد .
بنا بر این گزارش، دکتر سید علی ملک حسینی دیروز در دیدار با معاون وزیر بهداشت تاجیکستان و هیئت همراه افزود: بخش پیوند شیراز برای آموزش دانشجو و انتقال دانش پیوند به کشور تاجیکستان آماده است .
وی گفت: ما برای راه اندازی مرکز پیوند، تربیت دانشجو و آموزش دوره فلوشیپ و سایر تخصص ها با کشور تاجیکستان همکاری می کنیم.
دکتر ملک حسینی تصریح کرد: این مساله علاوه بر این که موجب ایجاد تعامل بین دو کشور می شود، موجب گسترش فرهنگ کشورمان به سایر نقاط دنیا نیز می شود .
رئیس بخش پیوند بیمارستان نمازی شیراز ادامه داد: در حال حاضر سالانه 600 پیوند کبد در بخش پیوند شیراز انجام می شود که در دنیا کم نظیر است .
وی ادامه داد: در این بخش متخصصانی از کشورهای مختلف از جمله عراق و سودان در حال آموزش دیدن هستند .
وی گفت: با راه اندازی بیمارستان پیوند بوعلی سینا و بیمارستان سرطان جنوب نیز حدود هزار و 300 تخت آماده ارایه خدمت به مردم می شود .
معاون وزیر بهداشت تاجیکستان نیز در این نشست نسبت به انتقال دانش بخش پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همکاری این بخش در راه اندازی پیوند در تاجیکستان ابراز تمایل کرد.
نسیم اولیم اوف با هدف آشنایی بیشتر با توانمندی های بخش پزشکی و امضای تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی شیراز ایران به این شهر سفر کرده است .

به اشتراک گذاشتن اخبار: