ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:36 | جولای07 تهران

مسئولان استان گلستان ایران و منگستائو قزاقستان دو تفاهم نامه امضا کردند

تاریخ: 04:04, 20-08-2015.

تهران. پنج شنبه، 20 اگوست 2015 میلادی برابر با 29 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مسئولان استان های گلستان ایران و منگستائو قزاقستان عصر دیروز دو تفاهم نامه امضا کردند.
بنا بر این گزارش، این دو تفاهم نامه گسترش همکاری در بخش کشاورزی و امور اقتصادی بین مسئولان این دو استان است
معاون سرمایه گذاری خارجی استاندار منگستائو قزاقستان دیروز در جمع تجار و بازرگانان گلستانی در اتاق بازرگانی این استان گفت: تسهیل در صدور روادید و آسان تر شدن مراودات مالی و بانکی همکاری تجاری ایران وقزاقستان را افزایش می دهد .
رحیم بیگ امیرجانف افزود: استان منگستائو برای توسعه بخش تجارت و بازرگانی با گلستان آماده است .
او گفت: گلستان از نظر کشاورزی پیشرفته است و می توانیم بخشی از نیازهای غذایی استان منگستائو را از طریق گلستان تامین کنیم .
وی افزود: قزاقستان با جمعیت هفده میلیون نفری سالانه چهارده میلیون تن گندم تولید می کند که بیش از نیاز داخلی است و می توانیم از طریق خط آهن بین المللی قزاقستان، ترکمنستان، ایران گندم را علاوه بر ایران به افغانستان و پاکستان نیز صادر کنیم .
رحیم بیگ امیرجانف گفت:  در آینده نزدیک قصد داریم نمایشگاهی را در استان منگستائو برپا کنیم تا گلستان توانمندی های خود را در آن به نمایش بگذارد.
معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه تجارت منطقه ای استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: افزایش حجم مبادلات دو کشور در نقشه توسعه صادراتی گلستان قرار دارد.
مرگدری افزود:  گردشگری، گردشگری سلامت، ارتباطات تجاری در بخش های مهندسی کشاورزی، صنعت و امور دانشگاهی حجم مبادلات دو استان را می تواند سالانه به سه میلیون تن برساند.
7 هزار قزاق در گلستان زندگی می کنند .

به اشتراک گذاشتن اخبار: