ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:34 | جولای07 تهران

ورود غيرمجاز اتباع خارجی به ايران

تاریخ: 08:28, 19-08-2015.

تهران. چهارشنبه، 19 اگوست 2015 میلادی برابر با 28 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، قائم مقام وزیر کشور ایران با بیان اینکه عمدتاً تردد غیرمجاز از طریق مرزهای شرقی به‌ویژه از کشورهای افغانستان و پاکستان صورت می‌گیرد گفت: مرزهای شرقی ایران در استان خراسان رضوی خیلی خوب کنترل می‌شود و البته تعداد کمی از مرز داروغان وارد می‌شوند.
بنا بر این گزارش، حسینعلی امیری در گفتگو با خبرنگاران افزود: روزانه حدود 1000 تا 1500 نفر ورود غیرمجاز از مرز داریم که متاسفانه دلیل عمده آن این است که همسایگان ما در برخی موارد واقعاً حاکمیت ندارند و در بخشی هم با مشکلاتی مواجهند.
وی ادامه داد: مسئولیت‌پذیری کشورهای همسایه ما بنا به مشکلاتی که دارند خیلی کم است این باعث شده است که تردد غیرمجاز اتباع از مرزهای شرقی به داخل کشور ما زیاد باشد.
سخنگوی وزارت کشور ایران گفت: حدوداً 80 درصد تردد غیرمجاز از مرز سراوان صورت می‌گیرد و ما از اول سال تاکنون حدود 120 هزار نفر را به کشور خودشان برگردانده‌ایم که بر حسب آمار از این تعداد، 10 درصد افراد برگردانده شده قبلی هستند که دوباره به شکل غیرمجاز وارد کشور شده‌اند.
امیری با بیان اینکه طبق آمار، اکنون یک میلیون و 300 هزار نفر از اتباع افغانی با در دست داشتن کارت یا گذرنامه در ایران به شکل قانونی حضور دارند افزود: یکی از کارهای خیلی خوبی که اخیراً معاونت امنیت وزارت کشور انجام داده برای 450 هزار از این افراد گذرنامه صادر کرده است که الان قانونی در ایران حضور دارند و در حال ساماندهی بقیه اتباغ افغانی در ایران هستند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: