نماد صلح جهانی ایرانی می شود

تاریخ: 05:56, 18-08-2015.

تهران. سه شنبه، 18 اگوست 2015 میلادی برابر با 27 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دبیر اجرایی دومین دوره جشنواره "کاغذ و تا" گفت: سعی در ایرانی کردن سمبل صلح جهانی داریم.
بنا بر این گزارش، مجید آهنگ در گفتگو با خبرنگاران افزود: سمبل صلح جهانی یک پرنده سفید کاغذی است که با تکنیک کاغذ و تا می توانیم آن را درست کنیم، ریشه این هنر در کشور ژاپن است و ما هم سعی می کنیم تا در مدارس آن را آموزش دهیم.
وی گفت: از آنجایی که دغدغه ما مسائل اجتماعی است و سمبل صلح جهانی هم پرنده درنا به حساب می آید، تصمیم گرفتیم امسال به شکل گسترده تر به این مسئله بپردازیم.
آهنگ افزود: معمولاً در سراسر جهان در روز جهانی صلح هزار پرنده سفید کاغذی درست می کنند و تنها در رسانه ها خبری از آن گفته می شود، اما امسال تصمیم داریم سمبل روز جهانی صلح را ایرانی کنیم و در این راستا به خاطر داستان سیمرغ عطار تعداد 30 هزار پرنده درست خواهیم کرد.
وی گفت: این جشنواره به اسم "سیمرغ شمایید اگر یگانه شوید و یگانه شویم" نام گذاری شده است یعنی تک تک انسان ها می توانند سیمرغ باشند اگر با هم متحد شوند.
دومین جشنواره "کاغذ و تا" 26 تا 30 شهریور در برج میلاد تهران برگزار شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: