ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:48 | ژوئن30 تهران

ظریف و لاوروف در روسیه دیدار کردند

تاریخ: 05:17, 18-08-2015.

تهران. سه شنبه، 18 اگوست 2015 میلادی برابر با 27 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه ایران در سفر به روسیه با همتای خود سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه دیدار کرد.
بنا بر این گزارش، دکتر محمد جواد ظریف در این دیدار با اشاره به روابط گسترده ایران و روسیه گفت: روابط ایران و روسیه در سطح خوبی قرار دارد و با برداشته شدن تحریم ها، زمینه برای توسعه بیش از پیش روابط در زمینه های مختلف بویژه همکاری های اقتصادی فراهم خواهد شد و دو کشور قادر خواهند بود در زمینه های حمل و نقل، نفت، گاز، استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و زمینه های دیگر، همکاری های خود را گسترش دهند.  
وزیر امور خارجه ایران همچنین اظهار داشت: ایران و روسیه قادر خواهند بود با تعامل و همکاری با یکدیگر به حل مشکلات منطقه ای کمک کنند زیرا دو کشور دارای دیدگاه های مشترک هستند.  
ظریف افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که بحران سوریه باید از طریق راه حل سیاسی حل و فصل شود و این مشکل توسط مردم سوریه و از راه گفتگو بین گروه های سوریه با دولت قانونی این کشور بر طرف شود وکشورهای خارجی نباید به دنبال تحمیل خواسته های خود بر ملت سوریه باشند.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در این دیدار با اشاره به روابط سازنده دو کشور در زمینه های دوجانبه منطقه ای و بین المللی گفت:  گفتگوها در سطح وزرای امور خارجه بطور منظم ادامه دارد و آمادگی داریم مناسبات را در تمام زمینه ها ارتقا دهیم.  
وی اضافه کرد: در آینده نزدیک کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برگزار خواهد شد و راه های عملی توسعه مناسبات اقتصادی را بررسی خواهیم کرد.  
لاوروف در خصوص همکاری های منطقه ای دو کشور نیز اظهار داشت: روسیه علاقمند است با جمهوری اسلامی ایران برای حل مناقشات منطقه ای بویژه در خاورمیانه و شمال آفریقا همکاری نزدیک داشته باشد .
دو طرف همچنین در خصوص آخرین تحولات سوریه و منطقه تبادل نظر کردند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: