ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:11 | ژوئن30 تهران

هشتمين مجمع عمومی اتحاديه راديو و تلويزيون های اسلامی در تهران

تاریخ: 05:06, 17-08-2015.

تهران. دوشنبه، 17 اگوست  2015 میلادی برابر با  26 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، هشتمین مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی روز یکشنبه در تهران آغاز شد.
بنا بر این گزارش، نمایندگان 35  کشور در این کنفرانس حضور دارند که در میان آنها نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق و عمران الزعبی وزیر اطلاعات سوریه سخنرانی خواهند کرد.
در حاشیه این کنفرانس، ششمین دوره بازار فیلم اسلامی روز یکشنبه افتتاح شد که بیش از 90 تولید کننده « محصولات رسانه ای پاک » در آن شرکت کرده اند.
شبکه های رادیو و تلویزیون دولتی ایران و موسساتی چون بنیاد سینمایی فارابی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مرکز فیلم مستند و تجربی جدیدترین محصولات خود را در این بازار ارائه می دهند.
موسسه رسانه ای ستاره از کنیا و المنار شبکه تلویزیونی ماهواره ای لبنان نیز در میان شرکت کنندگان خارجی در این بازار هستند.
در این کنفرانس که تا روز سه شنبه ادامه می یابد از نشان هلال مدیا به عنوان نشان جدیدی برای محصولات سینمایی و تلویزیونی رونمایی می شود.
روزنامه تهران تایمز به نقل از حجت الاسلام علی کریمیان دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی نوشت این نشان به شرکت های تولید کننده محصولات رسانه ای پاک اعطا خواهد شد.
آخرین تجهیزات فنی و رسانه ای نیز در این کنفرانس عرضه خواهد شد.
جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی را تاسیس کرده است که این اتحادیه بیش از 220 عضو دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: