ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:17 | مه20 تهران

ديدار وزير اطلاع رسانی سوريه با اميرعبداللهيان

تاریخ: 04:40, 17-08-2015.

تهران. دوشنبه، 17 اگوست  2015 میلادی برابر با  26 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه که در صدر هیأتی برای شرکت در هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی به تهران سفر کرده است دیروز با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امورخارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.
بنا بر این گزارش، وزیر اطلاع رسانی سوریه در ابتدا توافق هسته ای را به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و این توافق را یک پیروزی برای همه ملت های منطقه دانست.
وی با تقدیر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت سوریه در مبارزه علیه تروریسم اظهار داشت: سوریه با توطئه ای اسرائیلی مواجه است و متأسفانه برخی کشورهای منطقه با این توطئه همراهی می کنند.
الزعبی تاکید کرد: مردم سوریه گرفتار گروه های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره شده اند که این گروه ها متحدان و مزدوران رژیم اسرائیل هستند.
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران نیز در این دیدار به نقش حساس رسانه ها در اطلاع رسانی صحیح حوادث اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران راهبرد کنونی خود در سوریه را ادامه داده و راهبرد خود را در مبارزه با افراط گرایی و حمایت از سوریه تغییر نخواهد داد.
وی گفت: حمایت از همسایگان، دوستان و متحدان در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار دارند.
امیرعبداللهیان با اشاره به سفر اخیر وزیرخارجه ایران به سوریه بعد از توافق هسته ای گفت: دکتر ظریف در این سفر حامل پیام مهمی برای همسایگان، کشورهای عربی و محور مقاومت علیه رژیم اسرائیل بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: