ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:30 | مه20 تهران

مسکو امروز ميزبان ظريف

تاریخ: 01:58, 17-08-2015.

تهران. دوشنبه، 17 اگوست  2015 میلادی برابر با  26 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سفیر و نماینده تام الاختیار ایران در روسیه از سفر یکروزه وزیر امور خارجه ایران به مسکو در امروز دوشنبه خبر داد و گفت: هدف از این سفر رایزنی درباره مهمترین مسایل منطقه ای و بین المللی و تحکیم روابط میان دو کشور دوست و همسایه است.
مهدی سنایی در گفتگو با خبرنگاران افزود: دکتر ظریف در این سفر با همتای روس خود و مقامات روسیه درباره تعمیق روابط دو جانبه، گسترش همکاری های منطقه ای و بین المللی از جمله مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر مذاکره خواهد کرد.
سفیر ایران در روسیه گفت: رایزنی درباره جمع بندی مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 و همکاری های دو کشور در این زمینه و نیز تلاش برای برقراری صلح و ثبات در منطقه در دستور کار این سفر قرار دارد.
سنایی افزود: ایران و روسیه کشورهای دوست و همسایه هستند و روسیه همواره نقش مثبت و سازنده ای در مذاکرات هسته ای ایفا کرده است.
وی گفت: برغم کم شدن مناسبات تجاری ایران و روسیه در سال های 2010 تا 2013؛ این مناسبات در دو سال اخیر افزایش یافته است و زمینه های متعددی برای گسترش این همکاری ها وجود دارد.
وزیر خارجه ایران بامداد امروز از تهران عازم مسکو می شود و بلافاصله با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار می کند.
دو طرف سپس در نشست مشترک خبری شرکت خواهند کرد .

به اشتراک گذاشتن اخبار: