طراحی و ساخت هاورکرافت در ایران

تاریخ: 09:01, 13-08-2015.

تهران. پنج شنبه، 13 اگوست 2015 میلادی برابر با 22 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، پژوهشگران ایرانی توانستند با طراحی و ساخت شناورهای تفریحی هاورکرافت در آن کشور و بالا بردن تولیدات داخلی سالانه یک میلیارد و صد و پنجاه میلیون تومان صرفه جویی ارزی رقم بزنند.
بنا بر این گزارش، رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی طرح و ساخت دامون گفت: هاورکرافت یک وسیله نقلیه منحصر به فرد با قابلیت‌های حرکتی ویژه است که می‌تواند در حوادث رودخانه‌ای و سیل‌ها خدمات امداد و نجات را تسهیل کند.
فرزاد طاهرخانی افزود: این شرکت اولین شرکت خصوصی تولیدکننده هاورکرافت در ایران است و در حال حاضر طراحی و ساخت هاورکرافت تک نفره و دو نفره را با موفقیت به اتمام رسانده است.
وی گفت: تمام مراحل طراحی، مهندسی و ساخت این هاورکرافت‌ها در ایران انجام و برنامه‌ریزی شده است و تا پایان سال 95 هاورکرافت شش نفره این شرکت به بازار عرضه می شود.
طاهرخانی درباره میزان رقابت پذیری محصول تولید شده این شرکت با نمونه‌های خارجی آن افزود: این هاورکرافت دقیقاً از همان موتوری استفاده می‌کند که شرکت‌های معتبری مانند یونیورسال هاورکرافت آمریکا استفاده می‌کند و از نظر عملکردی در سطح هاورکرافت‌های جهانی است.
وی تاکید کرد: به علت هزینه‌های پایین تولید در ایران از نظر قیمتی هاورکرافت دامون بسیار رقابتی محسوب می‌شود و از سوی دیگر ارائه خدمات تعمیر و نگهداری و تامین قطعات یدکی، هاورکرافت‌های ساخت داخل را از تمام نمونه‌های خارجی متمایز ساخته است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: