ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:57 | مه03 تهران

روسيه برای گفتگو بين ايران و اعراب تلاش می کند

تاریخ: 04:49, 12-08-2015.

تهران. چهارشنبه، 12 اگوست 2015 میلادی برابر با 21 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه روسیه از تلاش های مسکو برای گفتگو بین ایران و کشورهای عربی به ویژه کشورهای عرب خلیج فارس خبر داد.
بنا بر این گزارش، سرگئی لاوروف در کنفرانس خبری مشترک با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در مسکو گفت: هفته پیش در قطر با الجبیر دیدار کردیم که جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز در آنجا حضور داشت.
لاورف افزود: در دیدار امروز درباره اوضاع خاورمیانه ‌و پیش از هرچیزی درباره راه های حل وفصل اوضاع در سوریه گفتگو کردیم. دیدار امروز ما در راستای ارتقای تفاهم های به دست آمده بود. درباره اوضاع در سوریه در چارچوب اوضاع کلی خاورمیانه و شمال آفریقا صحبت کردیم و بر اوضاع در لیبی و یمن و عراق متمرکز شدیم. ما درباره لزوم متمرکز شدن تلاش ها برای مقابله با آنچه دولت اسلامی  (گروه تکفیری داعش)  نامیده می شود و دیگر سازمان های تروریستی ، وحدت نظر داریم. این سازمان ها منبع خطر، نه تنها برای روسیه و عربستان بلکه برای همه جهانیان هستند.
وزیر خارجه روسیه ادامه داد : با توجه به توافق درباره برنامه هسته ای ایران ابراز امیدواری کردیم این شرایط جدید به تقویت تلاش ها برای آغاز مذاکرات بین همه کشورهای خلیج  (فارس ) و همچنین کشورهای عرب از یک طرف و ایران از طرف دیگر کمک کند. ما در این مورد تلاش می کنیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: