ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:03 | مه03 تهران

حضور چهل شرکت ايرانی در نمايشگاه هوايی روسيه

تاریخ: 03:52, 12-08-2015.

تهران. چهارشنبه، 12 اگوست 2015 میلادی برابر با 21 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نزدیک به چهل شرکت ایرانی در نمایشگاه هوایی "ماکس" 2015 روسیه شرکت خواهند داشت.
بنا بر این گزارش، شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه شماری از سامانه‌های ناوبری و موتورهای هوایی را به نمایش خواهند گذاشت.
شهرام وقفی نژاد مدیرعامل شرکت آسمان فناوران ایران در گفتگو با اسپودنیک گفت: این نمایشگاه برای ما از نظر برقراری ارتباط با صاحبان صنایع هوافضا، خرید محصولات و فناوری های مرتبط بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود محصولاتی که ایران قرار است امسال در این نمایشگاه ارائه دهد، در بخش فضایی شامل تعدادی ماهواره و ماهواره‌بر است که ایران به فناوری آن دست پیدا کرده است. در بخش هوایی نیز ماکت تعدادی بالگرد و هواپیمای در دست طراحی به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی گفت: بخش خصوصی نیز به معرفی قطعات و زیرسیستم های ساخته شده در ایران، موتورهای هوایی و سیستم های ناوبری می‌پردازد.
وقفی نژاد خاطر نشان کرد در غرفه ایران محصولات در قالب سه شرکت معرفی می‌شوند. یکی از این شرکت‌ها مرکز ملی فضایی ایران است و دیگری شرکت «اویکو» به نمایندگی از بخش هوایی است و سومین شرکت نیز اتحادیه صنایع هوا و فضاست که به نمایندگی از بخش خصوصی حضور دارد. علاوه بر آن پژوهشکده شریف پژوهان به نمایندگی از بخش دانشگاهی ایران نیز در این نمایشگاه شرکت می‌کند.
وی گفت: در کل حدود 40 شرکت ایرانی چه به صورت حضور در غرفه و چه به صورت بازدید کننده در نمایشگاه حضور خواهند داشت.
وی گفت امسال فضای نمایشگاه نسبت به سال های قبل کمی متفاوت است و برای ایران شرایط بین المللی جدیدی رقم خورده است. دستاوردهای مورد انتظار برای ایران شامل یکسری همکاریهای دو جانبه میان بخشهای خصوصی روسیه و ایران است به علاوه همکاری در زمینه تولید محصولات و فناوری های مشترک، خرید محصولات روسی که احتمالاً در بخش های دولتی دنبال می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: