ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:22 | جولای03 تهران

تشکيل کميته مشترک ايران و افغانستان برای مبارزه با مواد مخدر

تاریخ: 06:46, 10-08-2015.

تهران. دوشنبه، 10 اگوست  2015 میلادی برابر با  19 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی ایران از تشکیل کمیته مشترک ایران و افغانستان برای مبارزه با تولید و ترانزیت مواد مخدر خبر داد.
بنا بر این گزارش، سردار علی مویدی در حاشیه دیدار و گفت و گو با معاون وزیر کشور افغانستان در امر مبارزه با مواد مخدر در گفتگو با خبرنگاران گفت: سفر معاون وزیر کشور افغانستان به ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدرتاثیرگذار است زیرا به زودی کمیته همکاری های مشترک دو کشور فعال خواهد شد.
وی افزود: کشت تریاک در افغانستان بلای خانمان‌سوزی است اما از سوی دیگر ایران نیز سد محکمی در برابر این سیل خروشان خانمان‌سوز ایجاد کرده است.
وی به توانایی پلیس ایران برای تقویت و تجهیز پلیس افغانستان اشاره کرد و افزود: در این زمینه شاهد اتفاقات خوبی در سال های گذشته بودیم و تلاش می کنیم به پلیس افغانستان در موضوعات مختلف کمک کنیم.
سردار مویدی گفت: پلیس جمهوری اسلامی ایران ضمن همکاری با پلیس افغانستان باید تلاش کند تا مسیرتولید مواد مخدر را تغییر دهد تا در داخل افغانستان شاهد صحنه های خوشحال کننده در زمینه مبارزه با مواد مخدر باشیم.
وی افزود :جمهوری اسلامی ایران آمادگی آن را دارد تا تجربیات خود در امر مبارزه با مواد مخدر در اختیار دیگر کشورها قرار دهد .
معاون وزیر کشور افغانستان در امور مواد مخدر نیز ضمن تشکر از پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی، بر انتقال تجربیات دو کشور تاکید کرد.
ژنرال احمدی گفت: بی تردید در راه مبارزه با مواد مخدر نیاز به تقویت و ایجاد ظرفیت‌های ویژه داریم.
وی افزود: در تلاش برای مبارزه با مواد مخدر، ایران کمک‌های گسترده‌ای انجام داده که قدردان این کشور دوست و برادر هستیم اما نیاز است که همکاری‌ها گسترش یابد تا در کوتاه مدت و دراز مدت مبارزه با مواد مخدر بیش از پیش جدی تر و این معضل که موجب ناامنی و فساد در منطقه است ریشه کن شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: