ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:30 | جولای03 تهران

خط سوم انتقال برق ميان ايران و ارمنستان

تاریخ: 06:00, 10-08-2015.

تهران. دوشنبه، 10 اگوست  2015 میلادی برابر با  19 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، قرارداد تأمین مالی خط سوم انتقال برق میان ایران و ارمنستان امضا شد که بر اساس این قرارداد، بانک توسعه صادرات ایران 83 میلیون یورو از هزینه حدود 108 میلیون یورو این طرح را تأمین مالی می کند.
بنا بر این گزارش، این قرارداد که به امضای صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات و آقای آنانیان مدیرعامل شرکت اچ وی ئی ان در ارمنستان امضا شد در مدت هجده ماه اجرایی می شود.
ارزش این قرار داد 107 میلیون یورو است که 83 میلیون یورو معادل 80 درصد از کل مبلغ قرارداد را بانک توسعه صادارت تامین مالی می کند.
ظرفیت انتقال برق در این قرارداد دو و نیم برابر دو خط انتقال فعلی میان دو کشور است.
علی صالح آبادی با اشاره به اهمیت این خط انتقال در روابط اقتصادی ایران و ارمنستان، گفت: ایران و ارمنستان در زمینه تهاتر گاز و برق همکاری های مطلوبی را انجام می دهند به نحوی که در مواقعی که ارمنستان نیازمند برق است ایران این نیاز را تامین می کند و در مقابل نیز در مواقعی که ایران نیاز به برق دارد این کشور اقدامات لازم را انجام می دهد. علاوه بر این ایران می تواند در ازای صادرات گاز، برق مورد نیاز را از این کشور دریافت کند.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ادامه داد: این خط انتقال علاوه بر ارتقا سطح همکاری ها میان دو کشور، زمینه توسعه مناسبات اقتصادی ایران با گرجستان را نیز فراهم می کند.
صالح آبادی با اشاره به مذاکره نخست وزیر ارمنستان با معاون اول رئیس جمهور در خصوص گسترش همکاری ها و نهایی شدن قراداد انتقال برق تصریح کرد: در سفری که دو هفته قبل به ارمنستان داشتیم نیز مقامات عالی این کشور بر افزایش همکاری های اقتصادی بویژه عملیاتی شدن طرح خط انتقال برق تاکید کردند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: