ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:08 | جولای03 تهران

شهر شيراز در ایران ميزبان پزشکان جهان اسلام

تاریخ: 05:18, 10-08-2015.

تهران. دوشنبه، 10 اگوست  2015 میلادی برابر با  19 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، هشتمین همایش پزشکان جهان اسلام با حضور بیش از 600 پزشک و جراح از 22 کشور دنیا در شیراز برگزار شد.
بنا بر این گزارش، مراسم آغاز به کار این همایش 6 مرداد ماه در مشهد برگزار شد و شرکت کنندگان پس از سفر به تهران و قم، در دو روز پایانی همایش در شیراز به تبادل اطلاعات در زمینه آخرین پیشرفت های علمی روز دنیا می پردازند.
دبیر هشتمین همایش پزشکان جهان اسلام، هدف از برگزاری این همایش را آشنایی بیش از پیش با پیشرفت های پزشکی در ایران برشمرد.
دکتر محسن رضا حیدری گفت: شرکت کنندگان در این همایش در بازدید از مراکز تحقیقاتی و درمانی شیراز خواستار گسترش همکاری آموزشی، پژوهشی و درمانی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز برگزاری این همایش در شیراز را فرصتی مناسب برای توسعه ارتباطات بین المللی و تبادل دانشجو و تحقیقات علمی در زمینه های مختلف برشمرد.
دکتر محمدهادی ایمانیه افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حدود 800 عضو هیئت علمی، 17 دانشکده، 47 مرکز تحقیقات، 24 بیمارستان و 6 مرکز رشد یکی از دانشگاه های برتر ایران است.
وی با اشاره به اینکه شیراز قطب پیوند در خاورمیانه به شمار می آید گفت: در بخش پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پیوند کبد، کلیه، مغز استخوان، لوزالمعده و قلب انجام می شود.
شرکت کنندگان در این همایش بین المللی، از مرکز پیوند بوعلی، بیمارستان مادر و کودک غدیر و برج پژوهشی محمد رسوال الله شیراز بازدید کردند.
زیارت حرم های مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) و سید علاالدین حسین (ع) و بازدید از آرامگاه حافظ، سعدی و تخت جمشید از دیگر برنامه های شرکت کنندگان در این همایش است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: