ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:49 | اکتبر06 تهران

ديدار وزير نفت ایران با هيئت اقتصادی ژاپن

تاریخ: 03:30, 10-08-2015.

تهران. دوشنبه، 10 اگوست  2015 میلادی برابر با  19 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر نفت با هیئت اقتصادی ژاپن دیدار و گفتگو کرد.
بنا بر این گزارش، بیژن نامدار زنگنه در این دیدار به دایشیرو یاماگیوا معاون وزیر اقتصاد تجارت و صنعت ژاپن گفت: پیش از تحریم ها یکی از کشورهای تاثیرگذار در صنعت نفت و گاز ایران ژاپن بود و ما امیدواریم در شرایط جدید پیش آمده پس از لغو تحریم های یک جانبه غرب، این کشور بتواند سهم قبلی خود را از بازار انرژی ایران بازپس بگیرد.
معاون وزیر اقتصاد ژاپن هم در این دیدار با اشاره به جمع بندی مذاکرات هسته ای در وین گفت: خوشحالیم که ایران و کشورهای 1+5 به توافق دست یافتند و امیدواریم که در شرایط جدید ایران و ژاپن دو شریک موثر و ممتاز در عرصه انرژی باشند.
ژاپن پیش از تحریم های یک جانبه علیه ایران در سال 2012 از خریداران اصلی نفت ایران در آسیا بود، همچنین شرکت های ژاپنی در پروژه های نفتی ایران از جمله میدان نفتی آزادگان حضوری فعال داشتند.
در بیانیه وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن که به مناسبت سفر معاون این وزارتخانه به ایران منتشر شده آمده است: دایشیرو یاماگیوا حامل پیام دولت ژاپن برای توسعه و گسترش روابط اقتصادی ایران بعد از تحریم هاست.

به اشتراک گذاشتن اخبار: