ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:36 | اکتبر06 تهران

آمادگي شرکت هاي انگليسي براي بازگشت به بازار ايران

تاریخ: 19:45, 07-08-2015.

تهران. جمعه، 7 آگوست 2015 میلادی برابر با 16 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاریمسوولان انگلیسی می گویند شرکت های انگلیسی برای بازگشت به بازار ایران از آمادگی کامل برخوردارند.
بنابراین گزارش ، پس از توافق هسته ای، شرکت های انگلیسی آماده اند در بخش های نفت، بانکداری، راه و ترابری و صنعت هواپیمایی در ایران سرمایه گذاری کنند.
پس از توافق هسته ای اخیر دولت انگلیس تمایل خود را برای دستیابی به سهمی از سرمایه گذاری های تجاری در ایران مخفی نکرده است. آن ها مهم ترین بخش هایی که امکان سرمایه گذاری برای شرکت های انگلیسی درآن فراهم است نیز مشخص کرده اند.
فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس گفت: ما پیش بینی می کنیم که شرکت های انرژی انگلیسی به صورت ویژه در زمینه سرمایه گذاری در امور زیربنایی انرژی و راه و ترابری به همکاری با ایران بپردازند. ایران در زمینه راه و ترابری به سرمایه گذاری نیاز بسیاری دارد. به طور طبیعی انگلیس در خدمات مالی پیشگام است.
انگلیس که تلاش می کند از پول های توقیف شده ایران که به زودی آزاد می شود بهره مند گردد شتابان با شرکت های سرمایه گذاری خود جلساتی برگزار کرده است تا در خصوص چگونگی استفاده از این فرصت به رایزنی بپردازند.
برخی از مسوولان انگلیسی بر ضرورت جبران مافات و پیوستن به دیگر رقبای قدرتمند تاکید کردند.
نورمن لامونت وزیر سابق خزانه داری انگلیس گفت: اگر حجم تجارت خود با ایران را با میزان تجارت آلمان با ایران مقایسه می کنیم می بینیم که سطح تجارت آلمان با ایران بیست درصد بیشتر از ماست. در پی تحریم ها صادرات ما به ایران به میزان هشتاد و پنج درصد کاهش یافت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: