ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:36 | اکتبر06 تهران

وزير خارجه ترکيه: جنگي تمام عياري را با داعش آغاز مي کنيم

تاریخ: 19:21, 07-08-2015.


تهران. جمعه، 7 آگوست 2015 میلادی برابر با 16 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاریوزیر امور خارجه ترکیه تصریح کرد کشورش علیه گروه ( تکفیری صهیونیستی) داعش جنگی تمام عیار را آغاز خواهد کرد.
بنابراین گزارش ، مولود چاوش اوغلو تصریح کرد جنگنده های آمریکایی وارد پایگاه هوایی اینجر لیک شده اند، به زودی با همکاری هم مبارزه ای تمام عیار را با داعش آغاز می کنیم.
چاوش اوغلو که در حاشیه چهل و هشتمین نشست وزرای امور خارجه آ سه آن در کوآلالامپور و پس از دیدار با جان کری همتای آمریکایی خود، با خبرنگاران سخن می گفت، تصریح کرد:« گشوده شدن درهای پایگاه هوایی اینجر لیک در استان آدانا که بر اساس توافقی با آمریکا انجام شده است گامی فنی در همکاری های دو جانبه به شمار می آید... هواپیماهای جنگی آمریکا وارد این پایگاه شده اند و به زودی با همکاری هم مبارزه تمام عیاری را علیه داعش آغاز می کنیم.»
وی افزود:« اراضی پاک سازی شده از وجود داعش به مناطق امن تبدیل خواهد شد و گروههای مسلح میانه روی مخالف در سوریه می توانند در این مناطق حضور یابند. پس از ایجاد مناطق امن، آنکارا به آن دسته از آوارگان سوری که بخواهند به این مناطق بازگردند کمک خواهد کرد.»
مولود چاوش اوغلو ادامه داد:«در حال حاضر آمریکا و ترکیه در حال آموزش و تجهیز مخالفان میانه رو در سوریه هستند، مبارزه ما با داعش در آینده ای بسیار نزدیک آغاز می شود و با آغاز این نبرد، زمینه برای گروههای مسلح مخالف سوری امن تر خواهد شد.»
وی در ادامه بر اهمیت تلاش برای راه حل سیاسی بحران سوریه البته با محوریت کنار گذاشته شدن بشار اسد تاکید کرد و گفت:« در این زمینه تلاشها ادامه دارد.»
وزیر امور خارجه ترکیه به خبرنگاران گفت:« هفته آینده محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به آنکارا سفر می کند و با وی درباره مسائل منطقه ای و روابط دو جانبه گفتگو خواهم کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: