حضور ایتالیا در بخش نفت و پتروشیمی ایران

تاریخ: 17:45, 06-08-2015.


تهران. پنجشنبه، 6 آگوست 2015 میلادی برابر با 15 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاریوزیر نفت ایران گفت: حضور مقامات سیاسی و اقتصادی عالیرتبه ایتالیا در تهران در واقع به منزله چراغ سبز دولت آنها برای همکاری گسترده بخش خصوصی دو کشور است.
بنابراین گزارش، بیژن نامدار زنگنه بعد از دیدار با هیئت ایتالیایی شامل وزاری امور خارجه و توسعه اقتصادی ایتالیا و جمعی از فعالان و مدیران شرکتهای نفتی آن کشور گفت: ایتالیا از گذشته همکاری وسیعی با کشورمان در زمینه های مختلف انرژی شامل نفت، گاز و پتروشیمی داشته است و از جمله در برداشت از میادین گازی پارس جنوبی و نفتی دارخوین با ایران همکاری داشت.
وی افزود: ایتالیا نفت زیادی از ایران بویژه برای مصرف در پالایشگاههایش برداشت می کرد.
وزیر نفت ایران گفت: در این دیدار در سه زمینه نفت، پتروشیمی و سرمایه گذاری مشترک از ایتالیاییها دعوت به همکاری کردیم که با استقبال طرف مقابل روبرو شد.
وی افزود: در زمینه نفت و گاز ، ایتالیا امکان برداشت نفت از ایران را مانند قبل از تحریمها خواهد داشت و در زمینه پتروشیمی با توجه به جهش شرکتهای پتروشیمی ایران از ایتالیاییها دعوت کردیم که با شرکتهای ایرانی مشارکت کنند چراکه این کشور از قبل هم در بخشهای مختلف صنعت پتروشیمی از جمله ساخت واحدها، تجهیزات ، فاینانس پروژه ها و دادن لایسنس به شرکتهای ایرانی فعال بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: