ظريف: ايران خواستار راه حل سياسي براي بحران سوريه است

تاریخ: 12:42, 06-08-2015.


تهران. پنجشنبه، 6 آگوست 2015 میلادی برابر با 15 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاریمحمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه تلاش های سیاسی و دیپلماتیک را به عنوان « تنها راه برای حل و فصل بحران سوریه » خواستار شد.
ظریف در دیداری با ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه گفت مقاومت مردم سوریه علیه تروریسم راه را برای از بین بردن تهدیدها علیه این کشور هموار کرده است، که نیازمند تشدید تلاش های دیپلماتیک برای حل و فصل مناقشات کنونی است.
وی افزود نقش « مسئولانه ای »‌ که کشورهای منطقه می توانند ایفا کنند، همچنین برای ریشه کن کردن علل بی ثباتی و تهدیدهای تروریسم در منطقه، مفید خواهد بود.
این دیپلمات ارشد ایرانی گفت :« مبارزه با افراط گرایی و تروریسم به سود همه خواهد بود. همه کشورهای منطقه باید به منافع جمعی منطقه ای به جای منافع شخصی محدود اهمیت دهند ».
وی افزود « موضع روشن و اصولی ایران حمایت از مقاومت » علیه اسرائیل است که سود زیادی از تهدیدهای تروریسم در سوریه برده است.
ولید المعلم نیز به نوبه خود از توافق هسته ای اخیر بین ایران و قدرت های جهانی تمجید کرد و به حمایت جهانی از این توافق به عنوان نشانه ای از « خردمندی و درایت » رهبری ایران، اشاره کرد.
معلم گفت ایران و سوریه از روابطی « مستحکم » برخوردارند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: