ایتالیا خواهان حضور قوی در اقتصاد ایران

تاریخ: 12:12, 06-08-2015.


تهران. پنجشنبه، 6 آگوست 2015 میلادی برابر با 15 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاریخانم فدریکو گوئیدی وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا با حضور در اتاق بازرگانی ایران با محسن جلال پور رئیس اتاق دیدار کرد.
بنابراین گزارش ، پس از این دیدار رئیس اتاق ایران و وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا در جمع هیئت عالیرتبه ایتالیایی و فعالان اقتصادی ایرانی حضور یافتند.
محسن جلال پور در این نشست با بیان اینکه اقتصاد ایران بعد از تفاهم، متکی بر بخش خصوصی است، گفت: بنا داریم اقتصاد جدیدی را در ایران پایه‌گذاری کنیم از این رو علاقمندیم ایتالیا از کشورهای پیشرو در کمک به شکل گیری به اقتصاد ایران باشد.
وی افزود: اقتصاد ایران، اقتصادی در حال رشد و در حال تغییر است، تصدی گری دولتی به بخش خصوصی و با ظرفیت 80 میلیون بازار مصرف داخلی و 400 میلیون بازار مصرف کشورهای منطقه همچنین با دار بودن منابع انسانی و طبیعی غنی می تواند فرصت مناسبی برای شکل گیری ارتباطات منطقه ای و حضور مستمر ایتالیا در اقتصاد ایران و منطقه باشد.
جلال پور گفت: شرایط ما درمنطقه به گونه ای است که می توانیم قطب توسعه همکاری های شرکای تجاری مان در منطقه خاورمیانه باشیم .

به اشتراک گذاشتن اخبار: