ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:46 | جولای02 تهران

حمایت قاطع ایران از متحدان منطقه ای

تاریخ: 09:55, 06-08-2015.


تهران. پنجشنبه، 6 آگوست 2015 میلادی برابر با 15 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاریمعاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران گفت : ایران همزمان با همکاری همه جانبه با همسایگان و کشورهای منطقه به طور قاطع حمایت خود را از متحدان منطقه ای ادامه می دهد.
بنابراین گزارش، حسین امیرعبداللهیان به سفر هفته گذشته آقای ظریف وزیر امورخارجه ایران به منطقه اشاره کرد و افزود: این سفر، هم رویکرد به همسایگان حوزه خلیج فارس را در بر داشت و هم سفر به عراق به عنوان یکی از متحدان اصلی ما.

وی گفت: در سفرهایی که طراحی شده است، هم از کشورهای مقابل از جمله وزرای خارجه اروپا به تهران سفر می کنند و همزمان سفر وزیرخارجه سوریه و معاون وزیرخارجه روسیه و نماینده پوتین در امور خاورمیانه را به کشورمان داریم.

امیر عبداللهیان افزود: انجام توافق هسته ای در دوره ای که برخی از کشورها و بازیگران منطقه ای و فرامنطقه ای توسل به زور را مد نظر خود قرار داده بودند نشان داد که مذاکرات دیپلماتیک در عرصه روابط بین الملل می تواند کارآمد باشد.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه درباره دیدارهای اخیر خود با وزیرخارجه سوریه و نماینده پوتین و انتشار اخباری درباره طرح به روز شده جمهوری اسلامی ایران درباره حل بحران سوریه گفت: ایران از ابتدا معتقد بود که بحران های منطقه از جمله یمن، بحرین، سوریه و مصر صرفاً راهکار سیاسی دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: