ايران و روسيه خواستار تشکيل جبهه گسترده مقابله با تروريسم شدند

تاریخ: 04:24, 05-08-2015.

تهران. چهارشنبه، 5 اگوست 2015 میلادی برابر با 14 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، میخائیل بوگدانوف و حسین امیرعبداللهیان، معاونان وزرای خارجه روسیه و ایران روز سه‌شنبه از طرح تشکیل یک جبهه گسترده برای مقابله با تروریسم با توجه به تهدید رو به‌ رشد داعش، استقبال کردند.
بنا بر این گزارش، در این گفتگوها، به مسایل خاورمیانه، شامل اوضاع سوریه، عراق، یمن، لیبی، مساله فلسطین و تلاش‌های صورت‌گرفته برای مبارزه با تروریسم توجه ویژه‌ای شد.
طرفین ضمن توجه به چشم‌انداز حل ‌و فصل سیاسی در بحران سوریه، نسبت به تهدید روز افزون داعش ابراز نگرانی کردند و خواستار تشکیل یک جبهه گسترده مقابله با تروریسم شدند.
در همین راستا، بوگدانوف همتای ایرانی خود را از نتایج گفتگوهای سه‌جانبه قطر میان سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، جان کری، وزیر خارجه آمریکا و عادل الاحمد الجبیر، وزیر خارجه عربستان که درباره این موضوع صورت گرفته بود مطلع ساخت.
طرفین همچنین اوضاع یمن را بررسی و بر موضع اصولی کشورهای خود مبنی بر پایان هرچه‌سریعتر درگیری خونین در این کشور تاکید کردند.
آنها نسبت به فاجعه انسانی رو به ‌رشد در یمن ابراز نگرانی جدی و تاکید کردند هیچ گزینه‌ای جز گفتگویی فراگیر شامل نیروهای سیاسی اصلی یمن تحت نظارت سازمان ملل برای حل بحران این کشور وجود ندارد.
طرفین همچنین بر تعهد تهران و مسکو نسبت به حاکمیت و یکپارچگی ارضی یمن تاکید کردند.
دو طرف ضمن اشاره به وضع تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا بر تداوم گفتگوها درباره همه مسایل منطقه‌ای که منافع مشترک در آن دارند تاکید کردند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: