ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:09 | مه19 تهران

وزیر خارجه سوریه وارد تهران شد

تاریخ: 02:48, 05-08-2015.

تهران. چهارشنبه، 5 اگوست 2015 میلادی برابر با 14 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،  ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه سه شنبه برای دیداری دو روزه وارد تهران شد و قرار است در دیدار با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود به ویژه در خصوص اوضاع خاورمیانه ( غرب آسیا )‌ با وی گفتگو کند.
بنا بر این گزارش، معلم قرار است با مقامات ایرانی درباره روابط دوجانبه، ‌اوضاع منطقه ای و بین المللی گفتگو کند.
دیدار معلم در زمانی انجام می شود که میخائیل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه در تهران به سر می برد.
وی در دیدار خود از تهران با حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران درباره اوضاع سوریه و منطقه گفتگو کرد.
ایران و روسیه دو متحد مهم حکومت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه هستند. تهران از نظر مالی و نظامی به ویژه با اعزام مستشاران نظامی به سوریه از این کشور حمایت می کند .
بنابراعلام رسانه های ایرانی،‌ دیداری سه جانبه بین ایران، ‌روسیه و سوریه قرار است در تهران برای گفتگو درباره اوضاع سوریه که مناقشه در آن به کشته شدن 230 هزار نفر منجر شده است،‌ برگزار شود.
به گفته حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، ‌بحران های منطقه ای کنونی مانند مناقشات در سوریه و یمن قطعاً  به کمک  فضای جدید ناشی از امضای توافقنامه تاریخی مربوط به برنامه هسته ای ایران بین تهران و قدرت های بزرگ،‌ بسیار سریع تر به سمت حل شدن پیش خواهد رفت .

به اشتراک گذاشتن اخبار: