ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:08 | مه19 تهران

سفر امروز وزرای خارجه و توسعه اقتصادی ايتاليا به ايران

تاریخ: 06:50, 04-08-2015.

تهران. سه شنبه، 4 اگوست  2015 میلادی برابر با 13 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا تاکید کرد کشورش در پی بازگشت به جایگاه برتر خود به عنوان شریک نخست ایران در اروپا است.
بنا بر این گزارش، خانم فدریکا گوئیدی، وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا امروز سه شنبه به همراه پائولو جنتیلونی، وزیر امور خارجه این کشور در صدر هیات بزرگ تجاری به ایران سفر می کند.
وی در گفتگوی اختصاصی با صدا و سیمای ایران گفت: حجم روابط تجاری دو کشور در سال 2011 میلادی بیش از 7 میلیارد یورو بود که امروز به کمی بیش از یک میلیارد یورو کاهش پیدا کرده است. ما مایلیم روابط اقتصادی دو جانبه بین ایران و ایتالیا پس از توافق هسته ای و با چشم انداز حذف تحریم ها، احیا شود.
وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا با بیان این که در سفر به تهران هیات بلند پایه ای متشکل از نمایندگان مهمترین نهادهای مالی و گروهای تجاری و صنعتی ایتالیا مانند بیمه صادرات ایتالیا،  اتحادیه بانکداران ایتالیا، کنفدراسیون صنایع ایتالیا، شرکت های بزرگ انسالدو، فین مکانیکا، فین کانتییری و شرکت ملی نفت ایتالیا (انی) حضور دارند ابراز امیدواری کرد همکاری های تجاری دو جانبه بزودی در تمامی بخش ها و بخصوص در زمینه های نفت، گاز، خودرو و سازه های زیربنایی گسترش یابد.
خانم گوئیدی، همچنین گفت: دوره طولانی بحران اقتصادی در ایتالیا موجب شد که صنایع کوچک ، متوسط و بزرگ ما هر چه بیشتر به کشورهای خارجی روی بیاورند و برای بالا بردن قدرت توانایی رقابت خود در فناوری های پیشرفته سرمایه گذاری کنند. به همین دلیل، صنایع ایتالیایی توانایی ان را دارند روابط عالی خودشان را با ایران از سر بگیریند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: