ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

6:30 | مه19 تهران

دیدار و رايزنی وزرای امور خارجه ايران و صربستان

تاریخ: 05:05, 04-08-2015.

تهران. سه شنبه، 4 اگوست  2015 میلادی برابر با 13 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایوتسا داچیچ، وزیر امور خارجه صربستان که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.
بنا بر این گزارش، دو طرف در این دیدار درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.
آقای ظریف با اشاره به روابط دیرینه و خوب دو کشور ابراز امیدواری کرد همکاری‌های دو کشور در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی، حوزه انرژی، کشاورزی، پارلمانی، فرهنگی، علمی و دانشگاهی گسترش یابد.
وی با اشاره به توانمندی های بسیار بالای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از ابراز علاقه و آمادگی طرف صرب برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک در تهران استقبال کرد و افزود: در همین باره هیئتی اقتصادی از بخش های مختلف دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران در آینده راهی بلگراد خواهد شد.
ظریف رایزنی مستمر مقامات سیاسی دو کشور در سطوح وزرا و معاونان وزارت امور خارجه دو کشور را مثبت ارزیابی و بر دیدار دوره ای وزرای خارجه دو کشور از پایتخت های یکدیگر در این چارچوب تاکید کرد.
داچیچ، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه صربستان نیز در این دیدار با اشاره به موفقیت در دستیابی به توافق هسته‌ای و مذاکرات پیچیده و فشرده بین جمهوری اسلامی ایران و قدرت های بزرگ بین المللی موسوم به 1+5، دستیابی به توافق را تبریک گفت و ابراز خرسندی دولت و ملت صربستان بابت این موفقیت را به اطلاع رساند.
وزیر امور خارجه صربستان اظهار داشت که بلگراد مایل است در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران فصل جدیدی از روابط را آغاز کند.
وی در همین باره خواستار برگزاری چهاردهمین کمیسیون مشترک دو کشور در آینده نزدیک شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: