ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:39 | اکتبر03 تهران

تدوين پروتکل مشترک دامپزشکی ايران و روسيه

تاریخ: 07:11, 03-08-2015.

تهران. دوشنبه، 3 اگوست  2015 میلادی برابر با  12 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی ایران از تدوین پروتکل بهداشتی مشترک با روسیه برای صادرات محصولات خام دامی خبرداد.
بنا بر این گزارش، مسعود هاشم زاده در جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه پروتکل بهداشتی به زودی به امضای سازمان های دامپزشکی دو کشور خواهد رسید گفت: پس از امضای پروتکل بهداشتی انواع محصولات خام دامی شامل گوشت مرغ،‌ تخم مرغ، گوشت قرمز و انواع آبزیان از جمهوری اسلامی ایران به روسیه صادر خواهد شد.
هاشم زاده همچنین از اجرای طرح پایش و ردیابی بیماری‌های دام بر اساس استانداردهای روز اتحادیه اروپا خبرداد و گفت:‌ عملیات پایش و ردیابی بیماری ها و تاییدیه‌های سلامت محصولات خام دامی سازمان دامپزشکی ایران به لحاظ رعایت استانداردهای بین المللی در مجامع جهانی قابل ارائه است.
وی افزود: دامپزشکی ایران، از بسیاری از کشورهای منطقه و همسایه قوی تر است گرچه در شرایط ایده آل قرار نداریم اما ضعیف هم نیستیم.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی ایران گفت: بسیاری از کشورهای همسایه و منطقه به لحاظ مباحث مذهبی و بهداشتی ترجیح می دهند محصولات خام دامی را از ایران خریداری و وارد کنند این مسئله فرصت خوبی برای رقابت پذیری در بازارهای منطقه است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: