ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:18 | سپتامبر21 تهران

سفر کری برای کاهش نگرانی ها درباره توافق هسته ای ايران به قطر

تاریخ: 04:32, 03-08-2015.

تهران. دوشنبه، 3 اگوست  2015 میلادی برابر با  12 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا برای گفتگو با مقامات عرب که کشورهایشان در خصوص توافق هسته ای قدرت های جهانی با ایران نگران هستند، در قطر به سر می برد.
بنا بر این گزارش، کری پس از سفر به مصر، روز یکشنبه وارد پایتخت قطر شد. کری در مصر نیز به نفع موافقتنامه به دست آمده با ایران در ماه گذشته در وین، صحبت کرد. کشورهای عربی خلیج (فارس) در خصوص قدرت فزاینده ایران در منطقه نگران هستند. کری در قاهره به نقش منفی ایران اذعان کرد، با این حال، گفت در صورتی که تهران نتواند سلاح هسته ای بسازد، رفتار و برخورد با آن آسان تر خواهد بود.
کری امروز دوشنبه با وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) در دوحه، دیدار می کند.
عربستان سعودی بزرگترین و بانفوذترین عضو این شوراست که همچنین شامل بحرین، کویت، عمان، قطر و امارات عربی متحده است. سفر کری به قطر در پی سفر هفته گذشته محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به دوحه صورت می گیرد. ظریف همچنین به کویت و عراق سفر کرد.
علاوه بر ایران، پیش بینی می شود کری و وزیران امور خارجه این کشورهای عربی به دقت اوضاع در سوریه و عراق و همچنین یمن را بررسی کنند.
کری در دوحه همچنین به طور جداگانه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برای گفتگو درباره سوریه، ایران و بحران کنونی در اوکراین دیدار خواهد کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: