ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:19 | سپتامبر21 تهران

درخشش دانشمندان ايرانی در کنفرانس بين المللی هوش مصنوعی

تاریخ: 09:25, 31-07-2015.

تهران. جمعه، 31 جولای 2015 میلادی برابر با 9 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، پژوهشگران ایرانی در همایش جهانی هوش مصنوعی که بزرگترین دانشمندان این رشته در جهان را دور هم جمع می کند و امسال برای نخستین بار آمریکای جنوبی شهر بوینوس آیرس در آرژانتین میزبان ان است خوش درخشیدند.
بنا بر این گزارش، سوبارائو کامبامهاتی استاد دانشگاه اریزونای امریکا و رئیس هیئت علمی و برگزارکننده این کنفرانس گفت:‌ برای نشست امسال مقالات علمی بسیار خوبی از ایران برای ما ارسال شد که بسیاری از آنها برای ارائه پذیرفته شدند. این مقالات در کنار کارکرد درخشان دانش آموختگان ایرانی گویای استعداد سرشار و وضع خوب نظام آموزشی ایران است.
صد صاحب نظر بین المللی از جمله استیون هاوکینگ با ارسال نامه ای به این نشست درباره راه افتادن مسابقه نظامی برای استفاده از هوش مصنوعی و ساخت روبات های قاتل هشدار دادند.
ماریا جینی استاد دانشگاه مینیسوتا آمریکا در این زمینه گفت: این ماشین ها نخواهند بود که آدم می کشند بلکه آدم ها هستند که آدم می کشند من فکر نمی کنم هوش مصنوعی در این مقطع خطرناک باشد اما می تواند در بیست سال آینده چنین پدیده ای رخ دهد.
اتفاقی که احتمالاً موجب می شود نسل بشر به دست ماشین ها منقرض شود. البته دانشمندان تاکید می کنند که اگر نظامیان چشم و گوش ماشین ها را برای کشتن آدم ها باز نکنند هوش مصنوعی تحولی بزرگ و سازنده در جهان ایجاد می کند.
نشست سال آینده هوش مصنوعی در روزهای نهم تا پانزدهم جولای در شهر نیویورک برگزار خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: