ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:04 | سپتامبر20 تهران

بان کي مون: اميدواريم توافق ايران و غرب به حل بحران سوريه کمک کند

تاریخ: 03:52, 30-07-2015.

تهران. پنج شنبه، 30 جولای 2015 میلادی برابر با 8 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد و استفان دی میستورا فرستاده بین المللی به سوریه در نشست خبری مشترک درباره تلاش های صورت گرفته برای حل بحران سوریه شرکت کردند.
بنا بر این گزارش، بان کی مون گفت: دی میستورا در نشست شورای امنیت به تشریح اوضاع و تحولات و تلاش های صورت گرفته برای حل بحران سوریه پرداخت.
بان کی مون افزود: کشورهای منطقه و جامعه بین المللی می توانند نقش اساسی در کاهش خشونت ها و توقف خونریزی ها در سوریه ایفا کنند. این کشورها همچنین می توانند از ورود سلاح و نیروهای خارجی به خاک سوریه جلوگیری کنند. ما امیدواریم که توافق ایران و گروه پنج به علاوه یک انگیزه ای برای مقابله جدی تر با تروریسم و حل بحران سوریه و برقراری صلح و ثبات در منطقه شود. ما باید برای توقف خشونت در سوریه تلاش کنیم تا مرحله انتقال سیاسی در این کشور آغاز شود. اجازه بدهید کمی هم درباره بحران یمن بگویم. بیش از 21 میلیون نفر از مردم یمن یعنی بیش از 80 درصد آنان به کمک های فوری نیاز دارند. ولی امداد رسانی به مردم یمن بسیار محدود و سخت است. آن چه که نگران کننده است شدیدتر شدن وخامت اوضاع در یمن و نقض آتش بس است. حملات هوایی و درگیری نظامی تاکنون باعث کشته شدن هزاران غیر نظامی در یمن شده است و بسیاری از تاسیسات زیربنایی و مهم این کشور به طور کلی نابود شده است. اسماعیل ولد الشیخ الاحمد فرستاده ویژه سازمان ملل اکنون در منطقه حضور دارد و به تلاش های خود برای از سرگیری مذاکرات سیاسی در یمن با هدف پایان درگیری ها و خشونت ها ادامه می دهد. بدون توقف حملات خارجی و درگیری های داخلی در یمن امکان امداد رسانی و کمک رسانی به مردم این کشور وجود ندارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: