ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:59 | سپتامبر25 تهران

يهوديان آمريکايی از توافق ايران حمايت می کنند

تاریخ: 03:24, 30-07-2015.

تهران. پنج شنبه، 30 جولای 2015 میلادی برابر با 8 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،  در نظرسنجی گروه جی استریت مشخص شد حمایت یهودیان آمریکایی از توافق هسته ای ایران همچنان بالا است.
بنا بر این گزارش، به نوشته روزنامه اسرائیلی تایمز آو اسرائیل در اینترنت، گروه لابی آمریکایی جی استریت نتیجه نظرسنجی اخیر خود را در مورد توافق هسته ای ایران روز سه شنبه منتشر کرد که بر اساس آن مشخص شد اکثریت یهودیان آمریکایی از این توافق حمایت می کنند.
در این نظرسنجی که هزار یهودی در آن شرکت کردند، شصت درصد گفتند از این توافق که هدف آن محدود کردن بلندپروازی های هسته ای ایران در ازای لغو تحریم های بین المللی و آمریکا است حمایت می کنیم.  
بر اساس نظرسنجی شبکه خبری ای بی سی نیوز و واشنگتن پست که چند روز پس از این توافق انجام شد، 56 درصد از آمریکایی ها گفتند از این توافق حمایت می کنند.
جرمی بن آمی، رئیس گروه جی استریت روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: این نتانیج به روشنی نشان می دهد که یهودیان آمریکایی به شدت از این توافق حمایت می کند و این توافق دیپلماتیک را بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای می دانند.
وی افزود: این آمار نشان می دهد که صاحب نظران و کسانی که آشکارا از جانب جوامع یهودی صحبت می کنند در بیان این که یهودیان آمریکایی در مورد ایران جنگ طلب هستند، اشتباه است.
با وجود حمایت زیاد آنها از این توافق،‌ فقط ده درصد گفتند که مسئله ایران جزو دو اولویتی است که کنگره و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا باید به آن بپردازد. نود درصد مسئله اقتصادی، مبارزه با داعش و مسئله بهداشت و درمان را در اولویت دولت دانستند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: