ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:57 | سپتامبر25 تهران

بازديد مسئولان گمرک افغانستان از گمرک شهيد رجايی ایران

تاریخ: 02:12, 30-07-2015.

تهران. پنج شنبه، 30 جولای 2015 میلادی برابر با 8 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، هیاتی پنج نفره از گمرک افغانستان از ظرفیت های گمرکی شهید رجایی بندرعباس بازدید کرد .
بنا بر این گزارش، رئیس عمومی گمرک افغانستان ضمن اعلام آمادگی برای همکاری بیشتر دو کشور، هدف از این بازدید را بررسی ظرفیت همکاری های فرامرزی در عرصه گمرکات و رشد اقتصادی عنوان کرد .
نجیب اله وردک گفت: اکنون 50 درصد از حجم واردات و صادرات کشور افغانستان از طریق خاک و گمرکات جمهوری اسلامی ایران ترانزیت می شود .
وی افزود: پس از بررسی های لازم تفاهمنامه ای تدوین و در قالب آن تبادل اطلاعات و آموزش کاربران و همچنین وصل سیستم های ارتباطی در دستور کار قرار می گیرد .
ناظر گمرکات هرمزگان هم گفت: در چهارماه گذشته یک میلیون و 260 هزار تن کالا به ازرش چهار میلیارد و 771 میلیون دلار از گمرکات استان ترانزیت شد .
علیدادی افزود: بیشتر کالاها لوازم خانگی، قطعات خودرو، پوشاک، کفش و چای بود که به کشورهای افغانستان، پاکستان، کردستان عراق، ترکیه و کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد .
وی گفت: 25 درصد از حجم ترانزیت خارجی گمرکات هرمزگان، معادل 334 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 259 میلیون دلار به افغانستان بود .

به اشتراک گذاشتن اخبار: