ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

2:00 | سپتامبر25 تهران

دور جديد گفتگوهای سطح بالا بین ایران و اتحادیه اروپا

تاریخ: 08:10, 29-07-2015.

تهران. چهارشنبه، 29 جولای 2015 میلادی برابر با 7 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه ایران گفت: ما درباره موضوعات مورد علاقه ایران و اتحادیه اروپا صحبت کردیم؛ در طول چندین سال گذشته بحث‌های ما با اتحادیه اروپا بیشتر بر موضوعات هسته ای متمرکز بود در حالی که قبل از آن ما دوره هایی از گفتگو با اتحادیه اروپا را داشتیم که یک زمانی به عنوان گفتگوهای انتقادی و بعد از آن به عنوان گفتگوهای جامع شناخته می شد.
بنا بر این گزارش، محمدجواد ظریف در نشست خبری مشترک با موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: امروز تصمیم گرفتیم یک دور جدید از گفتگو را بین ایران و اتحادیه اروپا شروع کنیم، بر اساس روشی که اتحادیه اروپا دارد، این را گفتگوهای سطح بالا خواهیم گفت و نه دیگر انتقادی و نه جامع، بلکه گفتگوهای سطح بالا خواهیم گفت.
وی اضافه کرد: این گفتگوها در آینده نزدیک در سطح معاونان وزارت امور خارجه و معاون خانم موگرینی شروع خواهد شد و به تدریج در سطح وزرا ادامه خواهد یافت.
ظریف گفت: موضوعات این گفتگوها شامل انرژی، حمل ونقل، ‌تجارت‌، محیط زیست، حقوق بشر و مسائل مربوط به مواد مخدر و سایر حوزه های همکاری است که ما و اتحادیه اروپا در آن زمینه‌ها گفتگو، و همین طور زمینه های همکاری و اقدامات مشترک را دنبال خواهیم کرد.
وزیر امور خارجه گفت: همین طور توافق کرده ایم در این گفتگو های سطح بالا موضوعات منطقه ای را نیز مورد توجه قرار بدهیم، بحران هایی که در منطقه شکل گرفته نه تنها تهدیدی برای منطقه ماست بلکه تهدید جدی برای کل جهان به ویژه برای اعضای اتحادیه اروپاست .
وی افزود: مشکل افراط‌ گرایی، فرقه‌گرایی و تروریسم که امروز در منطقه ما خشونت و ناامنی ایجاد کرده و همزمان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز به خشونت و درگیری انجامیده است، این نگرانی، نگرانی مشترک ماست و باید به آن بپردازیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: