ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

5:53 | اکتبر01 تهران

اولویت حفاظت از آب و خاک نسبت به کشاورزی در ایران

تاریخ: 09:05, 28-07-2015.

تهران. سه شنبه، 28 جولای  2015 میلادی برابر با 6 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حوزه محیط زیست نیاز به انقلاب داریم که این انقلاب باید از بخش کشاروزی آغاز شود.
بنا بر این گزارش، معصومه ابتکار در دیدار با اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به رویکرد کنونی در جهان به حفاظت از منابع مانند آب و خاک و بعد بهره برداری از آنها افزود: نگاه امروز ما علمی، اخلاقی و دینی است که در آن حفاظت از آب و خاک در اولویت قرار دارد.
ابتکار افزود: امروزه رویکرد دنیا بدین صورت است که هرجا که صحبت از بهره برداری می‌شود، حفاظت و بهره برداری توأمان مطرح می شود.
وی گفت: در آمریکا بعد از جنگ جهانی قانون جدیدی در حوزه کشاورزی تصویب شد که به واسطه آن در اراضی متعلق به کشاورزی، کشاورز اول وظیفه حفاظت از خاک و آب را دارد و بعد می تواند زراعت کند در حالی که در ایران تنها وظیفه کشاورز تولید محصول است.
ابتکار در ادامه افزود: در حالی که بر اساس نگاه اخلاقی و دینی امروزه در امر حفاظت منابع طبیعی تاکید وجود دارد که باید خاک مرغوب و آب کافی باشد تا کشاورز بتواند زراعت کند، باید اقلیمی وجود داشته باشد تا کشاورز بتواند تولید مناسبی داشته باشد، اینها مقدمات کشاورزی است که سال ها در کشور ما نادیده گرفته شده و محیط زیست به وضع کنونی دچار شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: